ادومی الوبومی؛ یوسف الارر
دوره 1، شماره 3 ، بهمن 1397، ، صفحه 9-16
چکیده
رسانههای اجتماعی یک فناوری تعاملی است که از روی سرگرمی برای تعامل به واقعیت تبدیل شده است، اما به سمت ابزاری قدرتمند برای آموزش در سطح جهانی پیشرفت کرده است. با این حال، علیرغم استفاده و ارتباط آن، استفاده از آن و خودکارآمدی آن برای یادگیری به طور قابل توجهی مورد توجه قرار نگرفته است. بنابراین، این مطالعه رسانههای اجتماعی را در ...
بیشتر
رسانههای اجتماعی یک فناوری تعاملی است که از روی سرگرمی برای تعامل به واقعیت تبدیل شده است، اما به سمت ابزاری قدرتمند برای آموزش در سطح جهانی پیشرفت کرده است. با این حال، علیرغم استفاده و ارتباط آن، استفاده از آن و خودکارآمدی آن برای یادگیری به طور قابل توجهی مورد توجه قرار نگرفته است. بنابراین، این مطالعه رسانههای اجتماعی را در زمینه حوزه مطالعه برای یادگیری و خودکارآمدی آن مورد بررسی قرار میدهد. تحقیق توصیفی با روش پیمایش مقطعی و نمونه گیری هدفمند برای نمونه گیری از 2458 دانشجوی کارشناسی ارشد در سراسر دانشگاه های جنوب غرب نیجریه استفاده شد. از طریق اجرای ابزار پرسشنامه مطالعه. یافتهها نشان داد که بین دانشجویان کارشناسی ارشد برای استفاده از رسانههای اجتماعی برای یادگیری بر اساس حوزه تحصیلی آنها تفاوت معناداری وجود ندارد t(2,2456)=5.93;p>0.05. خودکارآمدی، t(2,2454)=0.56;p>0.57. این مطالعه به این نتیجه رسید که دانشجویان تحصیلات تکمیلی تلقی مثبتی نسبت به رسانه های اجتماعی دارند. با این حال توصیه شد که استفاده از رسانه های اجتماعی برای تسهیل یادگیری تشویق شود.